terça-feira, 15 de dezembro de 2020

Orgullo Galego

1.Sabías que o "Grândola, vila morena" foi interpretada por primeira vez en Galiza? : " Na capital da Galiza, por trás do auditório que leva o nome do país, está o Parque José Afonso. Nom é por acaso. Diz a memória coletiva que foi em Compostela, naquele concerto multitudinário de 10 de maio de 1972 no Burgo das Naçons, que foi interpretada pola primeira vez a depois famosíssima Grândola, vila morena. A estreia, com a guarda civil espanhola às portas do auditório e a censura a querer controlá-lo tudo desde dentro, bem poderia ter sido em Lugo o dia antes, ou em Ourense o anterior, pois foi por aquela cidade que começou a primeira gira do Zeca no país"

2.Compromiso do Zeca Afonso coa nosa terra: "Para o José Afonso, significou provavelmente o estabelecimento de um dos vértices do que Paulo Esperança iria denominar o «triângulo mágico do Zeca»: África-Portugal-Galiza. E nom só. Também o reconhecimento mútuo, que o próprio José Afonso explicitou em duas declaraçons: naquela de «talvez ninguém me entendesse como na Galiza», e naquela outra de «Há umha grande confusom em Portugal sobre a Galiza. Estou farto de explicar por todo o lado que a Galiza nom é Espanha»."

3.A maior homenaxe ao Zeca Afonso foi na Galiza: "A gira de 1972, que tivo umha importância certa, ainda se iria multiplicar a partir daí. Em 1977, o próprio Xico de Carinho iria trazer de novo o Zeca para participar no Festival dos Povos Ibéricos da Corunha, aonde havia voltar em 1984, com extensom em Cedeira. Em 1981, José Afonso cantaria no Auditório de Castrelos de Vigo, onde só quatro anos mais tarde, Benedito e outros músicos galegos iriam organizar talvez a maior homenagem do mundo à figura do seu amigo: em 31 de agosto de 1985, quase vinte mil pessoas ocuparam de novo aquele auditório durante mais de doze horas para acompanhar decenas de músicos, poetas, escritores, etc. num tributo a um Zeca já gravemente enfermo."

https://www.facebook.com/orgullosergalego

Sem comentários:

Enviar um comentário